DESAIN PINTU RUANG PESAWAT SINAR-X DARI BAHAN KOMPOSIT KARET ALAM TIMBAL OKSIDA

Sri Mulyono Atmojo, Krismawan Krismawan, Abdul Jalil

Sari


The door l eaf design for X-rays room from the composi te material of natural  rubber lead oxide has been carried out. The purpose of this desi gn i s to mastery in manufacture technology and to gain optimalizati on of fabrication proses of the composite. The design incl ude the absorption strength which is based on the compositi on of l ead oxide i n the composi te and thickness of the door leaf for X-ray by usi ng 100keV energy.Result of thi s cal culation show that X-ray door l eaf in 2 mm thi ckness can be change by the composite natural rubber lead oxide in the range 75 – 150 part per
one hundred rubber composition and 3,4 – 1,85 cm thickness. The door l eaf whi ch is has 3mm thi ckness can be changed by the composite having 100 – 175 part per one hundred rubber compositi on and 3,40 – 2,5 cm thi ckness.

 

Tel ah dil akukan perancangan pintu ruang pesawat si nar-X dari bahan komposit  karet al am timbal oksida.Tuj uan dari desain ini untuk  menguasai teknologi  dan memperol eh optimasi proses pembuatannya.
Perancangan meli puti penentuan nil ai daya serap perisai yang didasarkan pada  komposisi dan ketebal an daun pi ntu perisai radiasi sinar-X memakai energi 100 keV. Hasil perhi tungan di peroleh nil ai daun pi ntu peri sai radiasi sinar-X dengan tebal 2mm dapat di ganti dengan komposi t karet al am timbal oksida komposisi antara 75phr (part per one hundred rubber)  sampai 150phr, dengan ketebalan antara 3,4cm sampai 1,85cm Untuk daun pi ntu dengan tebal 3mm, dapat diganti  dengan komposit komposisi antara 100phr sampai 175phr dengan  ketebalan antara 3,40cm sampai  2,44cm.


Teks Lengkap:

PDF

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


slot gacor slot